Jak powinno wyglądać profesjonalne CV?

CV jest bardzo ważne i znacznie pomaga w szukaniu dobrej pracy. To klucz do sukcesu. To jak wygląda dokument w głównej mierze decyduje o tym, czy rekruter do nas zadzwoni czy też odłoży aplikację na stertę innych. Warto się więc do tego przyłożyć.

Dobre CV, czyli jakie?

Wbrew pozorom profesjonalne CV nie jest łatwe do napisania. Nawet drobny błąd może nas całkowicie zdyskwalifikować na tle innych kandydatów. Tym bardziej jeśli stanowisko będzie bardzo wymagające. Dobrze opracowana aplikacja powinna być przede wszystkim przejrzysta i czytelna. To główny czynnik decydujący o tym, czy osoba zajmująca się rekrutacją zatrzyma się na dokumencie przez dłuższy czas. Powinien mieć taką strukturę, żeby wszystko było widoczne już na pierwszy rzut oka. Najważniejsze doświadczenia zawodowe muszą zostać w jakiś sposób wyróżnione, np. wytłuszczone. Nie powinno być tak, że rekruter bądź kierownik działu muszą się zastanawiać, dlaczego dana osoba wysłała do nich CV. To co jest związane z konkretną dziedziną i specjalizacją zawodową musi być na wierzchu. Przykładowo, jeżeli ktoś odpowiada na ogłoszenie związane z pracą biurową, obsługą faktur, to powinien podkreślić takie rzeczy w CV. W przeciwnym razie dokument może trafić do kosza. Czasem bywa tak, że nazwa stanowiska i wykonywane czynności nie są ze sobą zbieżne. Wtedy dobrym pomysłem jest krótki opis wykonywanych obowiązków. To naświetli rekrutrowi nasze umiejętności i będzie dobrą wskazówką na przyszłość. Pierwsze profesjonalne CV musi być napisane językiem korzyści. Te działania mają na celu jak najlepsze zaprezentowanie swojej sylwetki i udział w dalszym procesie rekrutacji.

Poproś o pomoc profesjonalistów

Jeśli nie wiesz, jak powinno wyglądać dobrze napisane CV, nie rób go samodzielnie. Nawet przy najlepszych chęciach można popełnić błąd. Tak naprawdę, by wysłać profesjonalne CV powinien się tym zająć sztab ludzi od copywritera po grafika przez doradcę zawodowego i psychologa biznesu. Rzadko kiedy ktoś jest na tyle uzdolniony, że będzie w stanie podjąć się zadania samodzielnie, a co ważniejsze zrealizować go w 100 proc. dobrze. Potraktujmy CV jako inwestycje w siebie. Jeśli będzie dobrze wykonane, to prawdopodobieństwo otrzymania telefonu od osoby zajmującej się rekrutacją będzie znacznie większe. Zastosowanie języka korzyści, w którym szczególny nacisk kładzie się na zachęcający opis zajmowanego wcześniej stanowiska jest bardzo ważne. Potencjalny pracodawca musi widzieć, że opłaca się nas zatrudnić, bo mamy już doświadczenie i znamy się na wykonywanej robocie. Dużą rolę w procesie tworzenie CV ma także grafik. Jego zadaniem jest to, by aplikacja prezentowała się bardzo dobrze. Chodzi o to, żeby rekruter po jednym spojrzeniu wiedział, że warto się z nami skontaktować. Z kolei rolą psychologa jest zrozumienie procesów zachodzący w biznesie i poznanie dobrych i złych stron danego kandydata, a następnie uwypuklenie jego zalet w aplikacji. Tylko tak przygotowany dokument to gwarancja sukcesu i tego, że otrzymamy upragniony telefon od pracodawcy.

Leave a Reply