gadżety reklamowe

Przemyślane gadżety reklamowe

Promowanie się za pomocą gadżetów reklamowych jest obecnie jednym z najpopularniejszych i najpowszechniej stosowanych technik wsparcia sprzedaży. Skąd ta popularność?

Przede wszystkim wynika ona ze skuteczności tej techniki. Potencjalni klienci są bardziej zainteresowani produktem dodatkami niż zwykłą jego wersją. Lepiej zostanie również zapamiętana nazwa produktu lub usługi czy też samej firmy, a także jej logo i jej charakterystyczne barwy jeżeli klient otrzyma darmowy gadżet nimi opatrzony. Należy jednak pamiętać o tym, że o skuteczności gadżetów reklamowych przemawia to czy zostały one dobrze przemyślane.

Co to oznacza? Przede wszystkim gadżety reklamowe powinny być możliwie najlepiej dopasowane do oferowanego przez nas produktu lub usługi. Firmowe otwieracze do piwa będą średnio pasowały do promocji usług bankowych. Oczywiście wiele firm promuje się w ten sposób jednak im bardziej dany rodzaj gadżetu jest oddalony od kluczowej działalności firmy tym mniejsza jest jego skuteczność. Charakter produktów reklamowych może być również dostosowany do docelowego odbiorcy usług lub użytkownika produktów właściwych. Przykładowo w zamian za założenie młodzieżowego konta w banku jego użytkownik otrzyma firmowy odtwarzać mp3.

Skuteczność gadżetów reklamowych jest również uzależniona od ich formy. Przygotowanie projektu a także jego wykonanie gadżetu powinno zostać zlecone profesjonalistom. Jeżeli posiadamy w naszej firmie dział promocji i marketingu warto przekazać mu projekt. W innym wypadku można zlecić to jednej z wielu agencji reklamowych. Dobrze przygotowane gadżety reklamowe powinny posiadać charakterystyczne dla danej działalności kolory lub kształty a także odpowiednio duży znak towarowy. Im lepiej przygotowane są gadżety tym lepszy będzie ich oddźwięk na kliencie a także lepsza będzie ich skuteczność.

Artykuł powstał w oparciu o materiały dostarczone przez Pola Studio

Leave a Reply